2010 m. kovo 30 d.

Karate legenda. Mokytojas Hidetaka Nishiyama. III dalis

Pagal Avi Rokah

Avi Rokah praleido 27 metus kaip Mokytojo Hidetakos Nishiyamos mokinys. Jis neabejotinai buvo arčiausiai jo mokymo, kurį šiandien išmintingai perduoda savo lūpomis ir judesiu.

Vienas iš jo japonų studentų, šiandien garsus meistras, prieš metus Mokytojui vasaros stovykloje prasitarė, jog sunkiai suprantanta kai kuriuos jo mokymus: „Bet juk jūs manęs Japonijoje to nemokėte!“. Mokytojas atsakė: „Aš nestoviu vietoje, kasdien mokausi. Tu irgi turėtum tai daryti dažniau.“

Kitas studentas iš Japonijos, taip pat garsus meistras, kartą man pasakė: „Tau pasisekė, kad gali būti su Mokytoju kasdien. Aš turėčiau čia atvažiuoti bent 2 metams, tačiau negaliu sau to leisti, nes turiu 40‘000 studentų ir esu atsakingas už organizaciją, kuriai vadovauju.“

Mokytojas Nishiyama buvo ne tik talentingas atletas, gamtos apdovanotas karate talentu, tačiau turėjo savybių, kurios jį padarė inovatyviu mokytoju. Jis buvo intelektualas, ieškotojas ir perfekcionistas, aistringas ir disciplinuotas. Jis norėjo iki smulkmenų suvokti karate katose ir pradmenyse esančių judesių priežastis. Jis žinojo, kad viskas turi priežastį ir mes turime jos ieškoti ir išnarplioti paslėptą katose kodą. Juk katose nėra nieko paviršutiniško. Jis siekė suprasti karate principus ir suvokė, kad karate turi paslapčių, kurios nepaklūsta logikai. Tačiau, tuo pačiu, šios paslaptys yra tiesa, kuri gali būti įsisavinta tik per patirtį. Todėl turime priimti ir sekti mokymą, perduodamą iš lūpų į lūpas. Priimti, reiškia nenuilstamai ieškoti kelių pritaikyti karate principus, net jei šiandien negali suvokti jų per protą.

Mokytojas Nishiyama ieškojo ryšio tarp proto ir kūno ir jam pavyko jį išreikšti paprastais tikrais žodžiais ir veiksmais. Jo mokymai nebuvo mistiški, tačiau nebuvo ir lengvi. Reikia darbo, apmąstymų ir ketinimo ir tik tuomet jie tampa magiški. Jo mokymai padarė sunkiai suvokiamus dalykus pasiekiamais. O juk kai kurie mokytojai nesuprantamus dalykus pateikia kaip magiją ar mistiką. Mokytojas taip nesielgė. Jis ieškojo tol, kol suvokė ir perdavė pačias sudėtingiausias žinias savo studentams. Jis niekada nepavargo ieškoti ir eksperimentuoti.

Į karate jis žvelgė iš daugelio sričių pozicijų: Budo, sporto mokslo, psichologijos ir, netgi, šokio. Tai padėjo jam giliau suvokti karate glūdinčius principus ir žmogaus judesius.

Tęsinys kitą savaitę...

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą