2010 m. sausio 14 d.

Jogos filosofijos trupinėliai

Žodis "joga" daugumai asocijuojasi su fizinėmis kūno padėtimis – asanomis, atliekamomis ant jogos kilimėlio. Tai tik vienas iš jogos aspektų, nukreipiantis į gilesnę jogos praktiką – suprasti ir kontroliuoti savo protą. Pabandykite atsisėsti, ramiai nusiteikti ir nieko negalvoti... Turbūt jau po keleto sekundžių užgrius tikra minčių lavina, o idėjos ir vaizdai keis vieni kitus. Protą suvaldyti sunku.

Kas yra protas ir koks jo santykis su mūsų esybe? Ar tai jis nustato mūsų elgesį ir patyrimą, ar tai mes sukuriame ir palaikome proto aktyvumą? Kas yra sąmonė? Ar mes patys galime suprasti ir netgi valdyti savo protą? Proto ir sąmonės paslaptis jogai tyrinėjo tūkstančius metų, o išminčius Patandžalis savo įžvalgas sudėjo į „Jogos Sūtras“ – dabar laikomą pagrindiniu Radža jogos (Karališkojo jogos kelio) veikalu.

Sūtra pažodžiui reiškia „siūlas“. Ant šio siūlo Patandžalis suvėrė išminties karoliukus. Veikale yra beveik 200 sūtrų, kurios suskirstytos į keturias dalis: Samadhi Pada, Sadhana Pada, Vibhuti Pada, Kaivalya Pada. Jogos Sutrose, viename svarbiausių jogos filosofijos veikalų, išminčius Patandžalis jogos esmę atskleidžia antrojoje sūtroje: Jogas citta vritti nirodah.

Joga - tai proto (sąmonės) iškraipymų (modifikacijų) suvaldymas (nuraminimas). Tai pagrindinė sūtra, kuriai paaiškinti skirtos visos kitos veikalo sūtros. Praktikai skirtoje Joga Sūtrų dalyje Sadhana Pada, Patandžalis aprašė aštuonias jogos pakopas. Šios jogos dalys sudaro Radža jogą, karališkąjį kelią į vienybę, sąjungą. Kiekviena iš jų padeda skleistis sielai.

Parengė: Inga

Išbandyk jogą saviugdos centre "SeiDo". Pirmos pratybos nemokamai!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą